Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Miért jobb a tengeri és a szerves magnézium?Nem mindegy, milyen terméket választunk

Szerző: Huták Judit

2016. február 3.

Forrás: babaszoba.hu

A magnéziumhiányos állapot megelőzésére nem mindig elegendő a magnéziumban dús ételek fogyasztása, mellettük étrend-kiegészítőkre is szükség lehet. Nem mindegy azonban, hogy milyen terméket választunk!

Magnézium-pótlásra szinte mindenkinek szüksége van


Amennyiben kiderül rólad, hogy magnéziumhiányod van (és ez elég valószínű, a szakemberek szerint az emberek 80-90 százalékának a szervezetében nincs elegendő ebből a fontos ásványi anyagból), a legjobb módszer annak pótlására, ha több magnéziumban gazdag ételt eszünk. Az élelmiszerekkel a szervezetünkben juttatott magnézium ugyanis nagyszerűen felszívódik, emellett más fontos tápanyagokat is "kapunk" a magnézium mellé, az élvezeti értékről nem is beszélve, hiszen egy tál finom étel mindig vonzóbb, mint egy-két tabletta.
Azonban akár az élelmiszereken keresztül, akár étrend-kiegészítők formájában juttatunk a szervezetünkbe magnéziumot, sajnos számolni kell annak felszívódásával, illetve az emésztés és felszívódás során keletkező "veszteséggel". A szervezetünk ugyanis csak az elfogyasztott magnézium mintegy felét (egyesek szerint még ennél is kevesebbet) képes csak hasznosítani. Vagyis, a magnéziumhiány még akkor is kialakulhat, ha valaki változatosan étkezik, és igyekszik magnéziumban is gazdag ételeket fogyasztani.

A termőföldek minőségi romlásával a zöldségekbe, gyümölcsökbe, illetve a különböző élelmiszerekbe egyre kevesebb ásványi anyag kerül, és ennek legalább a fele kiürül a szervezetünkből, anélkül, hogy eljutna a sejtjeinkhez.

A magnézium étrend-kiegészítők megfelelő pótlékot nyújthatnak, vagyis a segítségükkel feltölthetőek a kiürült ásványianyag-raktárak, de az sem mindegy, hogy milyen étrend-kiegészítőt választunk.

A termékek készülhetnek valamilyen természetes forrásból (például növényekből, tengeri algákból), állhatnak a magnézium természetes sóiból, de mesterségesen, kémiai folyamatok segítségével is előállíthatják azokat a magnéziumvegyületeket, melyeket aztán a szervezetünk felhasználhat. Azonban ezeket a magnéziumsókat különbözőképpen hasznosítja a szervezetünk, vagyis más-más arányban képes azokat felszívni. A legjobb felszívódási aránya a tengervízből nyert magnézium-kloridnak van, míg a magnézium-oxidnak rendkívül alacsony, mindössze 4 százalék.

Mielőtt tehát döntünk egy magnéziumtartalmú étrend-kiegészítő mellett, érdemes nagyon alaposan áttanulmányozni az összetevők listáját, és kideríteni, hogy pontosan milyen formában található meg benne a magnézium. Hiába szerepel ugyanis a címkén az, hogy nagy mennyiségben tartalmaz egy-egy tabletta magnéziumot, ha a szervezetünk ebből csak nagyon kis mennyiséget tud valójában felhasználni.

Kapcsolódó hasznos cikkeink és szolgáltatásaink

Legjobb cikkeink a témában

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Legkeresettebb címkék