Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Ezért kell minden nap ugyanabban az időben lefeküdni

2017. június 22. | Frissítve: 2017. június 26.

Forrás: Medipress

Sikeresebbek és egészségesebbek azok az emberek, akik minden nap ugyanabban az időben térnek nyugovóra - állítják a Brigham University munkatársai.

Ezért kell minden nap ugyanabban az időben lefeküdni

Noha az alváskutatás eddig főként azt vizsgálta, hogy pontosan hány órát töltünk pihenéssel, a friss kutatások már arra is rámutatnak, hogy egyáltalán nem mindegy, mikor kerülünk ágyba.
A kutatás során a szakemberek 61 diákot vizsgáltak a Harvard Egyetemről: mindannyian 30 napon át vezettek alvásnaplót, majd az így szerzett adatokat összevetették az egyetemi teljesítményükkel, eredményeikkel.
Kiderült, hogy azok a hallgatók, akik rendszertelenül aludtak, összességében véve gyengébb vizsgaeredményeket értek el, mint a rendszeres időbeosztáshoz alkalmazkodó társaik. Problémát jelentett továbbá számukra a rengeteg késés, mivel többnyire nem tudtak időben felkelni, és a melatonin szabálytalan keringése is szervezetükben, amely képtelen volt az alvás-ébrenlét fázisok követhetetlen sorához alkalmazkodni.
"Az alvás rendszeressége az alvás hosszútól egy teljesen független tényező, amely az életminőségre jelentősen kihat. Fontos tehát erre is odafigyelni, mivel a rendszer alvásidő sikeresebb akadémiai teljesítményhez vezet" - fogalmaz a kutatást vezető Dr. Andrew J. K. Phillips.
Babaszoba: 3 éves korig a napi alvásigény 11 és 14 óra, a 3-5 éves gyerekeknek 11-13 óra. 6-13 éves korban 9-11 óra pihenésre van szükség, kamaszkorban pedig 8-10 órát igényelnek. Akik eleget alszanak, jobban teljesítenek az iskolában. Szakértők úgy vélik, hogy az egészséges alvási rendszer jelentősen hozzájárul a gyerekek megfelelő kognitív fejlődéséhez.

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Legkeresettebb címkék