Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Egyszerű marketingtrükkel is rávehetők a gyerekek a zöldségevésre

2016. július 12. | Frissítve: 2016. július 13.

Forrás: Medipress

Ügyes marketinggel rá lehet venni a gyerekeket arra, hogy mindenféle édességgel tömjék a fejüket, de a kreatív hirdetésekkel akár arra is van lehetőséges, hogy az egészséges táplálkozás alapjait sajátítsák el ehelyett - derül ki egy friss kutatásból.

Egyszerű marketingtrükkel is rávehetők a gyerekek a zöldségevésre

Az Ohioi Állami Egyetem kutatása abszolút olcsónak, egyszerűnek, ugyanakkor rendkívül érdekesnek bizonyult: az iskolák menzáin olyan hirdetéseket helyeztek el, amelyek kedves mesefigurákat mutattak be, amint éppen jóízűen zöldségekből és gyümölcsökből falatoztak. Voltak intézmények, ahol a karakterekről videókat is vetítettek, hasonló kontextusban.
Négy hétbe tellett, amíg a kampány kezdett kifizetődni. Megduplázódott, illetve egyes helyeken megtriplázódott azoknak a gyerekeknek a száma, akik az iskolai büfében egészséges finomságokat vásároltak maguknak.
A Pediatrics című szaklapban publikált kutatásban 10 általános iskola alsótagozatosai vettek részt. Voltak az egészségesen táplálkozó mesefigurákkal teleplakátolt büfék, és voltak azok, akik az eddigi körülmények között étkeztek a menzán továbbra is.
"Kétség nem fér hozzá, hogy a marketingtrükkök működnek. Ugyanakkor ez jó hír is egyben, hiszen viszonylag egyszerű trükkökkel rávehetjük így a gyerekeket arra, hogy egészségesebben étkezzenek" - fogalmaz a kutatást vezető Andrew Hanks, az Ohiói Állami Egyetem munkatársa.
A legnagyobb sikert azok az iskolák hozták, ahol nem csak hirdetőtáblák, de videók is segítették a gyerekeket a helyes döntések meghozásában a büfé környékén.
Kapcsolódó cikkeink:

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Legkeresettebb címkék