Gyerek

Egészséglelkesség – díjazva!

Csodás, ha otthon figyelsz arra, hogy jó példát mutass gyerekeidnek, figyelsz a saját egészségedre, megválogatod, mit esztek, sokat mozogsz, és együtt járjátok a természetet. Milyen jó, ha ehhez az oviban, iskolában is hozzátesz valamit a pedagógus!
2011. Június 22.

A Béres Egészség Hungarikum Program a Magyar Egészségügy Napja (július 1.) alkalmából évről évre olyan civileket díjaz, akik közösségük aktív tagjai, és másokat is arra ösztönöznek, hogy az egészséget értékként tekintsék, és tegyenek annak megőrzése érdekében.

Egészséglelkes pedagógusok kapták idén a Béres Egészség Hungarikum Díjat. Három általános iskolai tanárnő érdemelte ki az elismerést: mindannyian buzgón tevékenykednek az iskolai közösségek egészségének érdekében. Tematikus egészségnapokat, vándortáborokat és túrákat szerveznek, gyógynövényismeretre és újrahasznosításra tanítják a gyermekeket, de a kerékpározás is sokuk napi rutinjának része. A példamutató pedagógusok a diákokat, a szülőket és tanártársaikat is sikeresen aktivizálják.

Az Alapítvány reprezentatív kutatásából kiderült, hogy bár sok a gond az egészségfejlesztés területén – így például a pedagógusok gyakran magukra maradnak a problémáikkal, és nem kapnak elég támogatást –, mégis vannak olyan lelkes, erő felett teljesítő pedagógusok, akik az egészség megőrzésére buzdítják a gyermekeket.

Éppen ezért idén olyan általános iskolai tanárok munkáját ismerjük el a Béres Egészség Hungarikum Díjjal, akik nemcsak beszélnek, hanem tesznek is a jövő generációjának egészségéért, saját viselkedésükkel pedig követendő példát mutatnak tanítványaiknak és környezetüknek – hangsúlyozta a Program alapítója, dr. Béres József.

A Béres Egészség Hungarikum Díjat hagyományosan a július elsejei Magyar Egészségügy Napja alkalmából adja át a program életre hívója. Az idei díjazottak között – akiket a Béres Egészség Hungarikum Alapítvány kuratóriuma választott ki – egy budapesti, egy székesfehérvári és egy tatabányai pedagógus szerepel.

A díjazottak

Bánhegyi Boglárka (32) pedagógus szülők gyermekeként több ízben belekóstolt a kirándulásokba, vándortáborokba, és annyira megkedvelte a természet közelségét, hogy mostanra – alkalmanként édesapjával közösen – ő maga is szervez egészségmegőrző hon- és népismereti kirándulásokat. Nem ritka, hogy ilyenkor a gyerekek akár 25 kilométert is gyalogolnak egy nap alatt. Boglárka gyakran főz a túrák alkalmával. Aktív néptáncos, és ha teheti, kerékpárral jár iskolába; a lelki egészséget pedig a népdalok tanításával biztosítja.

Intézmény: Bartók Béla Általános Iskola, Nagytétény

Kalmár Mária (51) szabadidejét nem kímélve, pályafutása kezdete óta rendszeresen szervez egészségfejlesztéssel, egészségneveléssel foglalkozó interaktív programokat iskolájában. Totói, rejtvényei az egész tanévet végigkísérik, kiemelt figyelmet fordít a szűrővizsgálatok szervezésére és a gyógynövényismeretre. Nevéhez fűződik a Keltike-túra Tihanyban és a gombaszedőtúra Velemben, de a diákönkormányzat segítő pedagógusaként az „Én mit tehetek?” program is, mely az egészséges életmód kialakítására vezeti rá a diákokat és a szülőket egyaránt.

Intézmény: Kertvárosi ÁMK Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola, Tatabánya

Lendvainé Hegedűs Tünde (55) szívügyévé vált az egészségvédelem egy németországi továbbképzésen, azóta rendszeresen szervez programokat iskolájában. „Törődj magaddal!” hét, nevezetes környezetvédelmi világnapokhoz kapcsolódó életképek, akadályversenyek, „Szemétszobor-kiállítás”, demonstráció az autómentes napon – csak néhány az egész tanévet felölelő programok sorából. Ökoiskolai projektvezetőként környezetszépítési akcióiba bevonja a szülőket, sportversenyekre invitálja a közeli iskola diákjait; kollégái szerint fáradhatatlan, ötletekből kifogyhatatlan, és az intézmény 450 diákjának második édesanyja.

Iskola: Kossuth Lajos Általános Iskola, Székesfehérvár

Forrás: Béres Rt.