Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Az ovisoknak akár 13 órát is aludniuk kell

2010. szeptember 16. | Frissítve: 2015. október 8.

Forrás: MTI

Azok a négy évnél kisebb gyerekek, akik éjszakánként tíz óránál kevesebbet alszanak, kétszer nagyobb eséllyel lesznek túlsúlyosak vagy elhízottak öt év elteltével - állapította meg egy amerikai tanulmány.

A Kalifornia Egyetem és a seattle-i Washington Egyetem kutató 1930, 13 év alatti gyereknél vizsgálták az alvás és a testsúly közti összefüggést. A gyerekek mindannyian részt vettek egy felmérésben 1997-ben, majd öt év elteltével 2002-ben is.

Azok a gyerekek, akik az első felmérés idején négy évnél fiatalabbak voltak, és tíz óránál kevesebbet aludtak éjszakánként, mintegy kétszer nagyobb valószínűséggel voltak túlsúlyosak vagy elhízottak a második felmérés idejére. A nagyobb gyerekeknél ilyen összefüggést nem találtak a két felmérés közt, ám azok, akik a második vizsgálat idején kevesebbet aludtak, nagyobb arányban voltak túlsúlyosak.

Mint Janice F. Bell kutató elmondta, a időtartama "kritikus" lehet a testsúly későbbi alakulása szempontjából.
Az amerikai Nemzeti Alvási Alapítvány álláspontja szerint az 1 és 3 év közötti kisdedeknek 12-14 órát, a 3-5 év közötti gyerekeknek 11-13 órát, az öt és tíz közöttieknek 10-11 órát kellene naponta aludniuk. A tizenéveseknek 8,5-9,25 óra éjszakai alvást javasolnak.

Ha nem alszik eleget, nagyobb valószínűséggel hízik el


Bell és munkatársai jelentésükben hangsúlyozzák, hogy bár több, korábbi tanulmány összefüggést talált a túlsúly és elhízás, valamint a kialvatlanság között gyerekeknél és kamaszoknál is, ám a legtöbb ilyen felméréshez egy adott időpontban vették fel az adatokat, ezért azokban az ok-okozati kapcsolat megállapítása nehéz. A tanulmány az Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine című szakfolyóirat szeptemberi számában jelent meg.

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Legkeresettebb címkék