Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

7 tévhit a fogyásról, ami hátráltatja a kilók leadását

2016. június 4. | Frissítve: 2017. szeptember 12.

Forrás: Medipress

Tim Spector, a King's College London professzora szerint az orvosok és a szakemberek egy sor egymásnak ellentmondó információval bombázzák a diétázókat, és ezért az emberekben több tévhit is él az egészséges étkezéssel kapcsolatban.

7 tévhit a fogyásról, ami hátráltatja a kilók leadását

1. Minden kalória egyenlő.

Ez tévedés: hiába hisszük, hogy úgy fogyunk, ha minél alacsonyabb a kalóriabevitel, igazából az is számít, hogy mit juttatunk belünk mikróbái közé.

2. Elég korlátozni a kalóriabevitelt a fogyáshoz.

Az ikerkutatások is bizonyítják, hogy a különböző emberek másként reagálnak a csökkentett kalóriabevitelre. Ez az eltérő mikrobiális közösségnek tudható be.

3. A testmozgás segít a fogyásban.

Igen, valóban sokat segít, jót tesz a szívnek és az ereknek, a hangulatnak és az általános közérzetnek. Ettől függetlenül azonban nem feltétlenül leszünk karcsúbbak a segítségével.

4. Muszáj kiiktatni a szénhidrátot az étrendből.

Sokan hiszik, hogy ez hasznos, pedig a tej, a hústermékek és a cukrok akár segíthetnek is nekünk abban, hogy fogyjunk, csak a helyes mennyiséget kell eltalálni, túlzásoktól tartózkodva.

5. Fontos, hogy mindig reggelizzünk.

Reggelizz, mint egy király, ebédelj, mint egy polgár, vacsorázz, mint egy koldus - mondja az aranyszabály. A valóságban semmilyen tudományos bizonyíték nincs arra, hogy a reggeli elmulasztása későbbi túlevéshez vezet. Bőven elég, ha mindenki figyeli teste jelzéseit, és aszerint étkezik reggel.

6. A zsírt érdemes messze elkerülni.

Megint csak téves. Kiderült, hogy az alacsony zsírtartalmúnak címkézett élelmiszerek jobbára több cukrot tartalmaznak, azonkívül a zsírban gazdag mediterrán diéta egészségesebb, mint a koplalás: bizonyos zsírokra a szervezetnek egyszerűen szüksége van.

7. A probiotikumok nem hatnak.

A túlzásba vitt antibiotikumhasználat aggasztó. Sokan nem hisznek a probiotikumok semlegesítő hatásában, pedig a szakemberek szerint érdemes minden antiobiotikumkúrát probiotikus kiegészítőkkel biztonságosabbá tenni.
Kapcsolódó cikkeink:

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Legkeresettebb címkék