Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Baba-mama torna a jóga szellemében

Szerző: Kiss Krisztina

2011. május 23.

Forrás: Kismama magazin

Játék a babának és egy kis fizikai erőpróba, a mozgás örömének megtapasztalása az édesanya számára. Együtt erősödhettek, miközben formálódik a lelki kapcsolat is. "Minden mosoly, melyet küldesz, visszatér hozzád"

A mozgássort jó szívvel ajánljuk a szülés utáni első időszakra, mindjárt a gyermekágy letelte után.

Lovagló póz



Gyakorlat: Felhúzott térddel hanyatt fekszel, a babát biztonságosan elhelyezed az öledben, majd megemeled csípődet, és apró ritmikus mozdulatokkal lovagoltatod. Ismételd 21 lélegzetvételen keresztül.
Mire jó? Játékos formában erősíted medence- és hátizmaidat. A gyerek mozgatásával pedig a comb- és karizmaidat is megdolgoztatod.

Babaröptető póz



Gyakorlat: Felhúzott térddel hanyatt fekszel, lábszáradon a baba. Közben arcodhoz közelíted és megpuszilod. Ismétlésszám háromszor 12.
Mire jó? Megerőltetés nélkül mozgathatod meg hasizmaidat, a gyerek súlya pedig a hatékonyabb láberősítést segíti.

Macskapóz



Gyakorlat: A baba fölött térdelsz, arcotok legyen egy magasságban, hogy lássátok egymást. Kilégzéskor domborítsd, belégzéskor homorítsd a hátad. Legalább 15-ször ismételd.
Mire jó? Ritmikus mozgásoddal magadra irányítod a baba figyelmét, miközben átmasszírozod a hátizmaidat, és oldod a gerincoszlop feszültségét.

Gyermekpóz



Gyakorlat: A baba hanyatt fekszik a szőnyegen, te pedig térdeplő ülésben kinyújtott karokkal igyekszel túlnyúlni a baba fején. Tartsd ki 21 lélegzetvételen keresztül.
Mire jó? Ezzel a lazító, nyújtó gyakorlattal a szoptatás során gyakran fellépő hátfájást enyhítheted, a babát pedig megnyugtatja.

Lefelé néző kutya



Gyakorlat: A baba fölött térdelsz, majd csípődet felemelve kezedet, lábadat egyszerre nyújtod. Első héten 10, a másodikon 21 lélegzetvételnyi ideig tartsd ki.
Mire jó? Ez a nehezebb gyakorlatok közé tartozó pozíció az egész testet megnyújtja, miközben kiválóan oldja a belső feszültséget.
Térdelő mérlegpóz



Gyakorlat: A baba fölött térdelve ellentétes karodat, lábadat nyújtod. Tartsd ki 10 lélegzetvételnyi ideig, majd ugyanígy a másik oldalon. Ismételd ötször, a második héttől tízszer.
Mire jó? Tested aszimmetrikus megnyújtásával erősíted egyensúlyodat, izmaidat, és növeled az önbizalmadat.

Hogy könnyebben kövesd a gyakorlatokat, készítettünk a cikkről szép, A4-es lapra nyomatható változatot is!
100% boldogság - Bepahnten nyereményjáték

Hozzászólások

Anyatej fejés kényelmesen (X)

A Philips AVENT több mint 30 éve támogat, hogy a legjobbat adhasd kisbabádnak.

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések