Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

A legjobb gyakorlat, ami segít eltüntetni szülés után a pocakod

Szerző: Jaksa Petra

2017. augusztus 28.

Forrás: babaszoba.hu

Mindössze napi 10 percet kell rászánnod, és örökre búcsút inthetsz a pocaknak!


Mióta szültél, te is folyton behúzod a hasad, hogy nehogy valaki azt higgye, megint terhes vagy? Hidd el, sok anyuka van így ezzel, ami nem meglepő, hiszen a ledolgozhatatlan kis pocak valójában orvosi jelenség.
A rectus diastasis, másnéven a szülés után szétnyílt hasizom sokkal gyakoribb probléma, mint gondolnánk. Az anyukák egyharmada küzd vele a szülést követő egy évben (vagy akár később is) - olvasható az babycenter.com cikkében.
A has közepén egy összefonódott kötőszövet (linea alba) található, ami összeköti a hasizom két oldalát. Ez a kötőszövet a várandósság alatt sok kismamánál sérül, szétnyílik. A legnagyobb gond ezzel - amellett, hogy a legtöbb nőt zavarja a pocak látványa -, hogy ezáltal a hasizom meggyengül, így megszűnik a támasztó funkciója, melynek következtében nagyobb terhelés jut a gátizmokra, a gerincre, illetve a gerinc melletti izmokra. Ezért van az, hogy sok anyuka szenved hát- és derékfájástól vagy inkontinenciától a szülést követő időszakban.
A rossz hír, hogy a lapos hasért meg kell dolgozni, a jó hír viszont, hogy speciális tornával, életmódváltással akár évekkel szülés után is helyrehozható a szétnyílt hasizom. Mielőtt elmagyaráznánk erre a legtutibb gyakorlatot, egy dolgot le kell szögeznünk, mert sajnos nem hangsúlyozzák eléggé: a hagyományos hasprések ilyenkor többet ártanak, mint használnak! Ezeket tehát semmiképp se gyakorold, ha nem szeretnél még nagyobb pocakot!
És akkor nézzük, melyik az a gyakorlat, amivel 3 hét alatt akár 5 centit is lefaraghatsz a haskörfogatodból. Ülj le a földre keresztbe tett lábakkal, a kezeidet helyezd a hasadra, és vegyél egy mély levegőt. Hagyd, hogy ennek hatására kitüremkedjen a pocakod, majd kilégzéskor húzd be a hasizmaidat a gerinced irányába, amennyire csak tudod. Tartsd ki ezt a pózt. Aztán apró, pici kilégzésekkel húzd egyre beljebb és beljebb a hasizmokat. Fontos, hogy mindeközben egyenes maradjon a hátad. Kétpercenként cseréld meg a lábad.
Ahhoz, hogy látványos eredményt érhess el, minden nap 10 percig végezd ezt a gyakorlatot. Egy kis kutatást is végeztek a dolog hatékonyságával kapcsolatban, melyben 63 nő vett részt. 12 héten át csinálták szorgalmasan ezt az egy gyakorlatot, és egytől egyig megszabadultak a szétnyílt hasizmuktól. Hajrá!

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések