Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

10 nasi, amit imádni fognak a gyerekek

2016. június 3.

Forrás: babaszoba.hu

A felnőttek többsége kibírja a napot három, vagy akár két étkezéssel is, egy gyerek viszont állandóan csak enne. Íme néhány egészséges rágcsa ötlet!

- A gyermekek nem tudják bevinni a szükséges tápanyagokat a felnőttek számára elfogadott reggeli-ebéd-vacsora trióból - nyilatkozta a közelmúltban Melissa Halas-Liang, egy Los Angelesi táplálkozásszakértő. - Épp ezért nagyon fontos, hogy a felnőttek odafigyeljenek a gyerekek főétkezések közötti táplálékbevitelére, hogy egészséges, erős felnőttekké válhassanak.
A rágcsálás nem lehet minden szabály nélküli, érdemes kertek közé szorítani a kisebb étkezéseket. Az sem mindegy ugyanakkor, hogy mit adunk gyermekeinknek, a chips, sütik, és a gyümölcsszeletek egyáltalán nem ajánlottak. Ezek többségében ugyanis rengeteg a hozzáadott cukor és nem tartalmazzák azokat a fontos elemeket, amikre pedig pont szüksége lenne a gyermekeknek - mondta.
A dietetikus véleménye szerint igyekezzünk minél több rostot tartalmazó élelmiszert adni nekik, gyümölcsöket, zöldségeket és alacsony zsírtartalmú tejtermékeket, görög joghurtot például. A legújabb kutatások azt is megállapították, hogy azoknak a gyermekeknek, akik zöldséges és sajtos nassolni valót fogyasztottak, sokkal kevesebb kalóriát kellett bevinniük ahhoz, hogy jóllakottnak érezzék magukat.
Persze könnyű azt mondani, hogy adjunk csupa egészséges ételt a gyermekeknek, amikor számukra nem biztos, hogy olyan vonzó mondjuk egy sárgarépa. A dolog titka, csakúgy, mint a konyhában oly sokszor: a tálalás. Összeszedtünk 10 kreatív és egészséges rágcsa receptet.
1. Vegyünk egy bármilyen formájú sütiszaggatót és vágjunk vele mókás darabkákat sajtból és zöldségekből. Akár hurkapálcikára is tűzhetjük őket, így formázva saslikot.
2. Készítsünk smoothie-t fagyasztott mangóból, áfonyából, málnából, vagy ananászból, alacsony zsírtartalmú joghurttal. Öntsük jégkocka formába, szúrjunk bele pálcikát és tegyük a fagyasztóba. Pár óra múlva kész is az isteni házifagyi.
3. Vékonyan szeleteljünk fel egy almát, vagy körtét, majd minden szeletet kenjünk meg vékonyan mandulavajjal. Rakjuk a legnagyobb szeletet alulra, rá egy kisebbet, majd az összes többit is méret szerint, tornyot formázva.
4. A fagyasztott borsó, vagy kukorica talán elsőre furcsán hangozhat, de szinte minden gyerek imádja őket. Sőt, akár egy kis reszelt sajttal is feldobhatjuk.
5. Készítsünk egy finom turmixot fagyasztott banánból tej és mogyoróvaj hozzáadásával.
6. Aprítsunk sárgarépát és almát vékony, gyufaszálnyi szeletekre, és keverjük össze salátává őket. Végezetül bolondítsuk meg egy kevés pirított szeletelt mandulával, vagy dióval.
7. Egy konzervnyi tonhalat keverjünk el egy kis szárított áfonyával, görög joghurttal és majonézzel. Zellerdarabkákra is kenhetjük, de mártogatós szószként is fogyaszthatjuk.
8. Vágjunk ketté egy teljes kiőrlésű pitát, majd rakjunk rájuk a gyerekek kedvenc zöldségeiből. A tetejére reszeljünk egy kis sajtot, majd süssük egy picit sütőben és máris kész a minipizza!
9. Vágjunk egy banánt négy részre, mártsuk bele joghurtba, majd forgassuk meg reszelt, pirított mandulában. Tálalhatjuk azonnal is, vagy hűtőben tárolva később.
10. Szeleteljünk fel egy almát, majd keverjünk hozzá zabot, fahéjat és egy kevés barnacukrot. Rakjuk sütőbe és addig pirítsuk, amíg ropogósra nem sülnek. Tálaláskor a tetejére egy kis joghurtot kanalazhatunk.

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések